OKUL ve TOPLUM
--------------------------------------------------------------------------------
BİRİNCİ HAFTA: OKUL ve TOPLUM
1. SORU: Okulun içinde bulunduğu ve hizmet sunduğu semti fiziksel,sosyal ve kültürel olarak nasıl tanımlarsınız?
Okul öğrencilerinin aileleri genel olarak ekonomik seviye açısından yüksek bir düzeydedirler. Ama bunların yanında okulda fakir öğrenciler de bulunmaktadır. Diğer devlet okullarına göre aileler ekonomik, kültürel ve sosyal olarak iyi bir durumdadırlar. Okulun bulunduğu çevrede aynı durumdadır. Bu çevrede iç içe bir çok okul bulunmaktadır. Bu, okullar arasında yardımlaşmayı sağlamakta ve öğretmenlerin bir birleriyle işbirliği içinde bulunmalarını kolaylaştırmaktadır. Okulun bulunduğu bölgede farklı bir çok okulun yer alması bölgenin öğrencilerin rahat bir eğitim ortamında bulunduklarını gösterir. Okul çevresinde birahane, kumarhane ve cafe gibi öğrenciler için zararlı olabilecek mekanların bulunmaması da okul çevresi açısından oldukça önemlidir. Okula öğrenci servislerinin giriş-çıkışı kolaydır ve okul merkezi bir semtte bulunmaktadır.
2. SORU: Veliler okulu düzenli olarak ziyaret ediyorlar mı?Ve okulda yapılan çalışmalara düzenli olarak katılıyorlar mı?
Okul öğretmenlerinin ve idaresinin velilerle irtibatı gayet iyidir. Yapılan programlar için velilerle irtibat kurulup okula çağrıldıklarında katılımları gayet yüksektir. Ama bazı veliler okul yönetimi tarafından okuldan ısrarla davet edilmelerine rağmen okula gelmemektedirler. Okulda düzenlenen sosyal faaliyetlere (kermes, tiyatro gösterisi, v.s. ) öğrenci velilerinin katılımı gayet yüksektir. Okul tarafından düzenlenen yardımlaşma kampanyalarına velilerin katılımı fakir öğrencilerin daha iyi bir eğitim görmelerini kolaylaştırır.
3. SORU: Okulu başka kimler ziyaret ediyor?
Okulu veliler dışında genellikle TV kanallarından belli üyeler ziyaret etmektedirler. Okul bir milo okuludur. Bu nedenle okulu İl-İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinden bir çok kişi ziyaret etmektedir. Tiyatro grupları, yayın evleri ( Fuar ve yazar imza günleri için ), okulun kendi davet ettiği konferans için gelen uzmanlar ( öğrenci ve velilere yönelik ) ve rehberlik araştırma merkezi uzmanları okulu ziyaret etmektedirler. Bunun yanında meslek ve özel lise müdürleri, dershane yetkilileri (Tanıtım için ), Hastane yetkilileri ( Hijyen ve cinsel gelişim için ) ve iş ve işçi bulma kurumu uzmanları ( Meslek tanıtımı için ) okulu ziyaret etmektedirler.
4. SORU: Oulun yakın çevresinde bulunan önemli kişiler(doktor,dış ülke temsilcileri,meclis üyeleri v.s) okulu ziyaret ediyorlar mı?
23 Nisan etkinlikleri çerçevesinde dış ülke okullarının öğrencileri ve öğretmenleri okulu ziyaret etmişlerdir. Okulda gösteri düzenlemişlerdir. Bunun dışında okula sağlık ile ilgili konularda doktorlar gelmektedirler. Okula bir meclis üyesinin gelip gelmediğini tam olarak bilemediğini belirten rehber öğretmen böyle bir ziyaretin ve sorun dinleme görüşmesiin çok yararlı olacağını düşünmektedir. Bir de Okul gelişim – yönetim ekibinin mahalle muhtarı ile olan çalışmaları kapsamında mahalle muhtarı okulu sık sık ziyaret etmektedir.
5. SORU: Okulun yakın çevresinde ziyaret edilebilecek müze,süpermarket,sergi gibi yerler ve okul öğrencileri için bu yerleri gezme konusunda hazırlanmış bir program var mı?
Okul istanbul ilinde ve bu ilin tarihi mekanlarına yakın bir bölgede yer almaktadır.Bu nedenle öğrencilerin gezi faaliyetleri kapsamında götürülebilecekleri bir çok tarihi ve kültürel mekan bulunmaktadır.Buimkanlar da okul gezi kolu üyeleri ve sınıf öğretmenleri tarafından oldukça iyi bir şekilde değerlendirilmekte ve gezi faaliyetleri düzenli bir şeekilde sürdürülmektedir.
6. SORU: Okul öğrencileri Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler dersleri kapsamına giren yerlere gezi düzenliyorlar mı?
Okul Öğrencileri Fen bilimleri dersi kapsamında Dünya Ticaret Merkezinde düzenlenen bilim fuarına götürülmüştür. Bunun yanında ünite konularına göre çocuklar bitkileri daha kolay tanıyabilmeleri için arboretuma, sağlıkla ilgili konuları daha iyi anlayabilmeleri için hastanelere, iletişimle ilgili konuları anlayabilmeleri için ise postanelere götürülmektedirler. Bir de kitap okuma sevgisi kazanmaları ve kitapları daha iyi tanıyabilmeleri için kütüphanelere götürülmektedirler.