kalbimsin.ile.biz
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

kalbimsin.ile.biz

www.kalbimsin.ile.biz
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
En iyi yollayıcılar
EmRaH
Tam öğrenme Modeli I_vote_lcapTam öğrenme Modeli I_voting_barTam öğrenme Modeli I_vote_rcap 
Sinem
Tam öğrenme Modeli I_vote_lcapTam öğrenme Modeli I_voting_barTam öğrenme Modeli I_vote_rcap 
By_TipSiz
Tam öğrenme Modeli I_vote_lcapTam öğrenme Modeli I_voting_barTam öğrenme Modeli I_vote_rcap 
MeKansiz
Tam öğrenme Modeli I_vote_lcapTam öğrenme Modeli I_voting_barTam öğrenme Modeli I_vote_rcap 
Emre-X
Tam öğrenme Modeli I_vote_lcapTam öğrenme Modeli I_voting_barTam öğrenme Modeli I_vote_rcap 
Asi_GuzeL
Tam öğrenme Modeli I_vote_lcapTam öğrenme Modeli I_voting_barTam öğrenme Modeli I_vote_rcap 
ibrahimk
Tam öğrenme Modeli I_vote_lcapTam öğrenme Modeli I_voting_barTam öğrenme Modeli I_vote_rcap 
FiyaKaLii
Tam öğrenme Modeli I_vote_lcapTam öğrenme Modeli I_voting_barTam öğrenme Modeli I_vote_rcap 
En son konular
» slm
Tam öğrenme Modeli Icon_minitimePtsi Şub. 02, 2009 1:57 am tarafından FiyaKaLii

» Slm
Tam öğrenme Modeli Icon_minitimePtsi Ocak 12, 2009 8:30 pm tarafından EmRaH

» Londra’da yaşayan Lefkos Hajji’nin (28), sevgilisi Leanne’ye (26) balonla yapmayı planladığı evlilik teklifi kendisine pahalıya mal oldu.
Tam öğrenme Modeli Icon_minitimePaz Ocak 11, 2009 2:40 am tarafından Asi_GuzeL

» Bu Program Msn Yamalarinin En Etkİlİsİ Ve En İŞe Yarayani!!!!mutlaka Bakin!!!
Tam öğrenme Modeli Icon_minitimeC.tesi Ara. 20, 2008 3:02 pm tarafından EmRaH

» Suskun nickler
Tam öğrenme Modeli Icon_minitimePerş. Ara. 18, 2008 11:08 pm tarafından Emre-X

» www.kalbimsin.ile.biz
Tam öğrenme Modeli Icon_minitimeCuma Ara. 05, 2008 7:12 pm tarafından EmRaH

» Banner Avatar etc yapim siteleri.
Tam öğrenme Modeli Icon_minitimePaz Kas. 23, 2008 11:24 pm tarafından EmRaH

» cr komutları , telnet komutları ve oper komutları
Tam öğrenme Modeli Icon_minitimePaz Kas. 23, 2008 9:27 pm tarafından EmRaH

» Windows Live Messenger eklentileri
Tam öğrenme Modeli Icon_minitimePaz Kas. 23, 2008 9:26 pm tarafından EmRaH

Kimler hatta?
Toplam 256 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 256 Misafir

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 460 kişi Cuma Kas. 01, 2024 12:42 pm tarihinde online oldu.
Anket
Istatistikler
Toplam 26 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: aşkım

Kullanıcılarımız toplam 1108 mesaj attılar bunda 1056 konu

 

 Tam öğrenme Modeli

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
EmRaH
Administrator
Administrator
EmRaH


Mesaj Sayısı : 1095
Nerden : FraNsa
Kayıt tarihi : 14/11/08

Tam öğrenme Modeli Empty
MesajKonu: Tam öğrenme Modeli   Tam öğrenme Modeli Icon_minitimePaz Kas. 16, 2008 1:53 am

Tam öğrenme Modeli

--------------------------------------------------------------------------------

TAM ÖĞRENME MODELİ
BENJAMIN BLOOM
Bloom’un modelini oluşturan temel şey, öğrencilerin özgeçmişinin okulda can alıcı bir yere sahip olduğu ve öğrenmeye etki eden öğrenci özellikleri ile öğretimin niteliğinin kontrol edilebileceğidir. Bloom’a göre, işin başlangıcından beri olumlu öğrenme koşulları sağlanmış ise, dünyadaki herhangi bir kişinin öğrenebildiği her şeyi hemen hemen herkes öğrenebilir.

Öğrenci nitelikleri Öğretim Öğrenme ürünleri
Bilişsel giriş
Davranışları

Duyuşsal giriş
Özellikleri




Bloom’un üzerinde önemli durduğu iki öğrenci niteliği, bilişsel giriş davranışları ile duyuşsal giriş özellikleridir. Bilişsel giriş davranışları eldeki öğrenme ünitesi veya ünitelerinin öğrenilebilmesi için gerekli olduğu kabul edilen ön öğrenmelerdir. Bloom ve arkadaşları tarafından yapılan araştırmalar, öğrencilerin bilişsel giriş davranışları ile daha sonraki öğrenme ünitelerindeki başarıları arasında güçlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bloom’a göre bilişsel giriş davranışları daha sonraki öğrenme ünitelerinde görülen başarı değişikliğinin yarısını açıklamak gücündedir.
Bloom’un üzerinde durduğu ikinci öğrenci niteliği ise, öğrencilerin öğrenme süreci ile ilgili duyuşsal giriş özellikleridir. Duyuşsal giriş özellikleri, öğrencilerin belli bir öğrenme sürecine girerken, onların bu süreç içinde gösterecekleri çabanın kaynağını oluşturduğu sanılan ilgileri, tutumları ve böyle bir süreçte başarılı olacaklarına inanma ve güvenme derecesinden oluşan özellikler bütünüdür.
Bloom’a göre bir öğrencinin belli bir üniteyi iyi öğrenebilmesi için bu öğrencinin öğrenilecek olan yeni üniteye açık olması, o üniteyi öğrenmeye karşı istek duyması ve güçlüklerle karşılaşması halinde bu güçlükleri aşmaya yetecek çabayı göstereceğine güvenmesi gerekir.
Bloom’un modelinde öğrenme ürünü, öğrencilerin başarısı, öğrenme hızı ve duyuşsal özellikleridir. Bloom’a göre okula başlayan öğrencilerin bir öğrenme ünitesinin başındaki giriş davranışları normal dağılım gösterir. Matematik, yabancı dil öğrenimi gibi birbiri üzerine inşa edilen konularda yıllar geçtikçe dağılımda farklılıklar giderek arta. Önkoşul ilişkisi olmayan derslerde ve göreli olarak öğretimin niteliğinin yüksek olduğu okullarda normal dağılım kendini korur. Oysa öğrencilerin giriş davranışları öğrenme işinin başında eşitlenir. Ve her üniteden sonra öğrenme eksiklikleri tamamlanır, öğrenciler için nitelikli öğretim hizmeti sunulursa, öğrenciler arasındaki bireysel farklılıklar giderek azalır ve öğrencilerin başarıları artar. Okulda tam öğrenme modelinin hedefi de bunu sağlamaktır.
OKULDA ÖĞRENME MODELİNİN UYGULANMASI
• Öğretime başlamadan önce, kazandırılmak istenen hedeflerin davranış cinsinden ifade edilmeleri gerekmektedir. Hedef davranışlar, öğretim ortamının düzenlenmesi, öğrenmedeki güçlük ve eksiklerin belirlenmesi ve tam öğrenme düzeyinin tanımlanması için gereklidir.
• Öğretim iyi tanımlanmış öğretme üniteleri ile örgütlenmelidir.
• Bir üniteden diğerine geçmek için, işlenen ünitede öğrencilerin tam öğrenme hedefine ulaşması gerekir.
• Her ünitenin sonunda öğrencilere dönüt sağlayacak, öğrenme güçlüklerini teşhis etmeye yönelik izleme testleri ve verilmeli elde edilen sonuçlara göre öğrencilerdeki öğrenme eksiklikleri tamamlanmalıdır.
• Öğrenme için öğrencilere gerekli süre verilmelidir.
• Öğretim hizmetinin niteliği başarıyı artıran en önemli faktördür. Bu amaçla öğretim , öğrencilerin giriş davranışlarına uygun olarak düzenlenmeli, davranışlar arasındaki önkoşul ilişkiler belirlenmeli, öğrenciler öğrenme işine karşı güdülenerek, öğrenme işine aktif olarak katılmaları sağlanmalıdır.
OKULDA ÖĞRENME MODELİNİN OLUMLU YÖNLERİ VE SINIRLILIKLARI
• Dersin başında öğrencilere kazandırılmak istenen hedefler belirlendiği için dersin planlı ve programlı bir biçimde işlenmesini sağlar.
• Öğretme ürünleri sürekli değerlendirildiği için, öğrencilerin öğrenme güçlük ve eksiklikleri vakit geçmeden belirlenerek tamamlanabilir.
• Öğrencilerin öğrenme eksiklikleri tamamlanmadan bir sonraki üniteye geçilmediği için, hemen hemen tüm öğrenciler istenilen düzeyde öğretim hedeflerine ulaşırlar ve öğrenciler arasındaki bireysel farklılıklar azalır.
Bu yaklaşımda tüm öğrencilerin aynı düzeye gelmesi amaçlandığı için, öğrenme zaman almaktadır. Uygulanmakta olan programların çok yoğun olması nedeniyle öğretmenler ünitelerin öğretilmesine ve öğrencilerin eksikliklerinin tamamlanmasına yeterince vakit ayıramamaktadırlar. Ayrıca yavaş öğrenen öğrencilerin hızlı öğrenenlerin zamanını alarak, hızlı ilerlemelerini engellemektedir.

KAYNAK
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Yrd. Doç.Dr. Tuğba Yanpar Şahin
Yrd. Doç.Dr. Soner Yıldırım


PEKİŞTİREÇLER

Pekiştirmede, pekiştireç olarak ifade edilen uyaranlar kullanılmaktadır. Bunlar iki tip olup, olumlu ve olumsuzdur. Olumsuzluk öğretmeninin istemediği bir davranışı durdurmak için kullanılır. Olumlu ise istenen davranışa yönelik olarak kullanılır. 5 tip pekiştireç kullanılmaktadır:



1.Koşullandırılmış pekiştireçler: öğrenciye verilecek bir ödülün bir koşula bağlanmasıdır. Örneğin; “ödevini bitirirsen teneffüse çıkabilirsin.”

2.Yenebilir pekiştireçler: Şeker gibi yenilecek şeyler okul öncesinde kullanılabilir. Özellikle ilköğretim döneminde kullanılmamalıdır.

3.Araç-gereç pekiştireçleri: Oyunlar, kalem, oyuncak gibi nesneler geniş kullanım alanı bulmaktadır. Maddelerin özgün çeşidi öğrencilerin ilgileri ve yaş düzeyinin değişimine göre kullanılmalıdır.

4.Etkinlik pekiştireçler:Öğretmenler, bazen öğrencilere araç-gereç veya yiyecek gibi özendiriciler kullanmak istemeyebilir. Bunun yerine, özendirme niteliği taşıyan etkinliklere yer verilmelidir.

5.Genel pekiştireçler: Bunlara örnek olarak para gösterilebilir. Ancak, burada para yerine parayı sembolize eden nesneler kullanılabilir.
Öğrenilmesi güç bir konuda öğrencilere verilmesi gereken pekiştireç, elbette ki öğrencinin yaşına bağlıdır. Örneğin, lise son sınıf öğrencisine integral konusunu öğrenmeyi başardı diye çikolata vermek pek etkili olmayacaktır. Onlar için en doğru pekiştireç, öğrenmesinin onun için ne kadar önemli olduğunu vurgulamak ve öğrendiği için kazanacaklarını anlatmak ve ona olan güvenini tekrarlamak olacaktır.

KAYNAK
SINIF YÖNETİMİ VE DİSİPLİNİ
Doç.Dr. Cevat Celep
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://mykalbisi.forummum.com
 
Tam öğrenme Modeli
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» öğrenme Yollari
» Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri
» Etkili öğrenme Ve öğrencilere Kazandirma Yollari

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
kalbimsin.ile.biz :: Lise Konulari :: Eğitim-
Buraya geçin: